Descripció del curs
Els museus tenen la missió de gestionar les seves col·leccions o actius patrimonials (registrar-les, documentar-les i conservar-les). Però també han d’oferir a la ciutadania una proposta de valor del museu per tal que pugui accedir al coneixement generat i contribuir a la transformació i millora social.
La proposta de valor d’un museu és un factor clau per assolir la legitimitat social: cal treballar per tal que els ciutadans i ciutadanes percebin el valor que el museu pot aportar al desenvolupament personal i comunitari.
Però, què és la proposta de valor? Com s’elabora? Quines línies de servei, activitat i producte ha de contenir? Com puc adaptar la proposta de valor tradicional al nou context digital? Si vols, pots participar en aquest curs.
Destinataris
Responsables i treballadors d’equipaments museístics, gestors culturals en general així com estudiants i tota aquella persona interessada en l’àmbit d’estudi.
Objetius
Facilitar la competència en planificació de la proposta de valor d’un equipament museístic.
Programa
- – Conceptualització.
– Anàlisi dels condicionants: projecte fundacional, titular, actius, recursos, situació actual i context.
– Exploració de les necessitats dels públics objectiu i dels beneficis cercats. - – Explorar i validar el contingut de la Proposta de valor.
– Indicadors de seguiment i resultat. Comunicació i gestió relacional de les persones interessades. - – Anàlisi de cas:
Professorat
Jaume Colomer
Consultor especialitzat en anàlisi i planificació de sistemes culturals i en desenvolupament de públics i comunitats culturals.
Fundador i director de Bissap. Docent en diversos masters i postgraus en gestió cultural de la Universitat de Barcelona i d’altres universitats. Ha estat Director de serveis d’Educació, Cultura i Cooperació de l’Ajuntament de Sabadell, comissari de Mercartes i Escenium, gerent de l’empresa Tres per 3 dedicada a la producció i exhibició teatral, i ha tingut diferents responsabilitats a les àrees de Joventut, Serveis Socials i Esports de l’Ajuntament de Barcelona.
Ha publicat diversos llibres i articles sobre cultura, arts escèniques i educació.
Conteningut relacionat
Osterwalder, A.; Pigneur, Y.; Greg, B.; Smith, A. (2015) Diseñando la propuesta de valor: cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando. Ediciones Deusto, 2015.