Els públics són un factor clau i imprescindible per a la bona gestió i sosteniment de qualsevol projecte o equipament cultural.
Les restriccions derivades de la pandèmia s’han reduït, en la majoria de les pràctiques, la participació de públics. En tots els casos és convenient definir quins són els públics objectiu i la seva segmentació estratègica, quina proposta de valor convé oferir a cada segment, com s’hi pot entrar en contacte i quina relació es vol construir amb ells, així com la metodologia més adequada.
En projectes ja consolidats és convenient revisar si els públics participants són els intencionals i com es poden ampliar i desenvolupar a nivell quantitatiu i qualitatiu, afavorint, si s’escau, la seva implicació en el funcionament i governança de el projecte.
En l’àmbit de el desenvolupament de públics Bissap ofereix quatre nivells de servei:
- Anàlisi dels públics d’organitzacions culturals.
- Elaboració de plans de desenvolupament de públics.
- Acompanyament a processos d’elaboració de plans de desenvolupament de públics.
- Taller de formació sobre desenvolupament de públics.